W tekstach zamieszczonych w tej kategorii staramy się nie tylko opisywać konkretne zagadnienia techniczne, ale także skupiać się na elementach pokrewnych – wpływie przyjętych rozwiązań na resztę gry i możliwości ich twórczego rozwijania. Tutoriale zawierają dokładne opisy tego, co należy robić, oraz przykładowe projekty, w których je zastosowano.
Wielki poradnik do RPG Makera VX Ace:
- Poradnik VX Ace: Lekcja 1 – Wstęp, instalacja, nowy projekt
- Poradnik VX Ace: Lekcja 2 – Mapy i zdarzenia
- Poradnik VX Ace: Lekcja 3 – Czcionka i wiadomości
- Poradnik VX Ace: Lekcja 4 – Teleporty i quick events
- Poradnik VX Ace: Lekcja 5 – Dźwięki i muzyka
- Poradnik VX Ace: Lekcja 6 – Ruch zdarzeń i drzwi
Wielki poradnik do RPG Makera 2003:
- Lekcja 1 – Wstęp, instalacja, nowy projekt
- Lekcja 2 – Mapa
- Lekcja 3 – Bohater
- Lekcja 4 – Ruch między mapami
- Lekcja 5 – Podstawy eventów
- Lekcja 6 – Przełącznik
- Lekcja 7 – Drzwi
- Lekcja 8 – Intro, NPC, questy
- Lekcja 9 – Common eventy
- Lekcja 10 – Przedmioty i sklepy
- Lekcja 11 – Atrybuty i stany
- Lekcja 12 – Potwory
- Lekcja 13 – Dungeony i tereny
- Lekcja 14 – Zarządzanie dostępem
- Lekcja 15 – Umiejętności i animacje
- Lekcja 16 – Zmienne
- Lekcja 17 – Skrzynie i warunki
- Lekcja 18 – Karczmy, gospody, inny
- Lekcja 19 – Input gracza
- Lekcja 20 – Klasy postaci
- Lekcja 21 – Dodawanie bohaterów do drużyny
- Lekcja 22 – Importowanie zasobów
- Lekcja 23 – Poprawki, testy, dopieszczanie
Wielki poradnik do RPG Makera 95:
- Poradnik 95: Lekcja 1 – Wstęp, instalacja, nowy projekt
- Poradnik 95: Lekcja 2 – Mapa
- Poradnik 95: Lekcja 3 – Podstawy zdarzeń
- Poradnik 95: Lekcja 4 – Warunki startu zdarzenia i przełączniki
Prosty zdarzeniowy ABS w programie RPG Maker MV:
Własne menu (CMS) na obrazkach (RM2k3):
- Własny CMS #1 – Wprowadzenie
- Własny CMS #2 – Projektowanie menu
- Własny CMS #3 – Wywołanie menu
- Własny CMS #4 – Nawigacja
- Własny CMS #5 – Wyświetlanie liczb
- Własny CMS #6 – Pokazujemy drużynę
- Własny CMS #7 – Status
- Własny CMS #8 – Przedmioty
- Własny CMS #9 – Umiejętności
Maniacs Patch:
- Maniacs Patch nie gryzie #1 – Zmiany podstawowych funkcji
- Maniacs Patch nie gryzie #2 – Nowe Control Variables
- Maniacs Patch nie gryzie #3 – Nowe funkcje programu
- Maniacs Patch nie gryzie #4 – Aktualizacja 19.05.2021
- Maniacs Patch nie gryzie #5 – Prosty HUD
- Maniacs Patch nie gryzie #6 – Aktualizacje 09.08.2021 i 10.10.2021
- Maniacs Patch nie gryzie #7 – Rysowanie mapy podczas gry
- Maniacs Patch nie gryzie #8 – Obrazek z wiadomością o zdobytym przedmiocie
- Maniacs Patch nie gryzie #9 – Wykorzystanie myszy
- Maniacs Patch nie gryzie #10 – Prosty HUD, wersja alternatywna
- Maniacs Patch nie gryzie #11 – Menu oparte na systemie wiadomości
- Maniacs Patch nie gryzie #12 – Minimapa
Techniczne aspekty RPG Makera:
- Edytowanie tekstów systemowych RM 2003 niedostępnych z poziomu edytora
- Mniejsze okienko dialogowe w domyślnym systemie walki RM 2003
- Nietypowe porównanie RPG Makerów #1 – RPG Maker 95
- Polskie czcionki w oficjalnych angielskich RM2000 i 2003
- Uruchamianie gier wykonanych w programach z serii RPG Maker
- Uruchamianie gier z RM w wyższych rozdzielczościach
- Zmiana obrazka powitalnego w RM2k/3 i Maniac Patchu.
Tutoriale dla RPG Makera MV:
Tutoriale dla RPG Makera 2003:
- Autoscroll – automatyczne przewijanie
- Bank
- Częstotliwość grup potworów
- EXP do następnego poziomu
- Kalkulator
- Levelowanie postaci poza drużyną
- Licznik czasu gry
- Limit przedmiotów
- Pole widzenia wrogów
- Potwory na mapie
- Rzut monetą
- Ścinanie roślin
- Skakanie
- Spersonalizowany sklep
- Sprawdzanie nowego poziomu bohatera
- Standardowy System Walki – Automatyczna odnowa HP i MP
- Standardowy System Walki – Summon
- System dnia i nocy
- System reputacji
- Transformacja postaci
- Ukryte przejście
- Własny Message Box
- Wyświetlanie liczby na obrazkach
- Wyświetlanie liczby na obrazkach – wersja alternatywna
- Zapadająca się podłoga
- Zmiana wyglądu bohatera przez ekwipunek