Poniżej znajdują się poradniki dotyczące pracy w RPG Makerze 2003.
Wielki poradnik do RPG Makera 2003:
- Lekcja 1 – Wstęp, instalacja, nowy projekt
- Lekcja 2 – Mapa
- Lekcja 3 – Bohater
- Lekcja 4 – Ruch między mapami
- Lekcja 5 – Podstawy eventów
- Lekcja 6 – Przełącznik
- Lekcja 7 – Drzwi
- Lekcja 8 – Intro, NPC, questy
- Lekcja 9 – Common eventy
- Lekcja 10 – Przedmioty i sklepy
- Lekcja 11 – Atrybuty i stany
- Lekcja 12 – Potwory
- Lekcja 13 – Dungeony i tereny
- Lekcja 14 – Zarządzanie dostępem
- Lekcja 15 – Umiejętności i animacje
- Lekcja 16 – Zmienne
- Lekcja 17 – Skrzynie i warunki
- Lekcja 18 – Karczmy, gospody, inny
- Lekcja 19 – Input gracza
- Lekcja 20 – Klasy postaci
- Lekcja 21 – Dodawanie bohaterów do drużyny
- Lekcja 22 – Importowanie zasobów
- Lekcja 23 – Poprawki, testy, dopieszczanie
Tutoriale dla RPG Makera 2003:
- Autoscroll – automatyczne przewijanie
- Bank
- Częstotliwość grup potworów
- EXP do następnego poziomu
- Kalkulator
- Levelowanie postaci poza drużyną
- Licznik czasu gry
- Limit przedmiotów
- Pole widzenia wrogów
- Potwory na mapie
- Rzut monetą
- Ścinanie roślin
- Skakanie
- Spersonalizowany sklep
- Sprawdzanie nowego poziomu bohatera
- Standardowy System Walki – Automatyczna odnowa HP i MP
- Standardowy System Walki – Summon
- System dnia i nocy
- System reputacji
- Transformacja postaci
- Ukryte przejście
- Własny Message Box
- Wyświetlanie liczby na obrazkach
- Wyświetlanie liczby na obrazkach – wersja alternatywna
- Zapadająca się podłoga
- Zmiana wyglądu bohatera przez ekwipunek