Poniżej prezentujemy skończony kurs tworzenia gry w RPG Makerze 2003 od zera. Obecnie trwa taki sam kurs poświęcony RPG Makerowi VX Ace.
Wielki poradnik do RPG Makera VX Ace:
- Poradnik VX Ace: Lekcja 1 – Wstęp, instalacja, nowy projekt
- Poradnik VX Ace: Lekcja 2 – Mapy i zdarzenia
- Poradnik VX Ace: Lekcja 3 – Czcionka i wiadomości
- Poradnik VX Ace: Lekcja 4 – Teleporty i quick events
- Poradnik VX Ace: Lekcja 5 – Dźwięki i muzyka
- Poradnik VX Ace: Lekcja 6 – Ruch zdarzeń i drzwi
Wielki poradnik do RPG Makera 2003:
- Lekcja 1 – Wstęp, instalacja, nowy projekt
- Lekcja 2 – Mapa
- Lekcja 3 – Bohater
- Lekcja 4 – Ruch między mapami
- Lekcja 5 – Podstawy eventów
- Lekcja 6 – Przełącznik
- Lekcja 7 – Drzwi
- Lekcja 8 – Intro, NPC, questy
- Lekcja 9 – Common eventy
- Lekcja 10 – Przedmioty i sklepy
- Lekcja 11 – Atrybuty i stany
- Lekcja 12 – Potwory
- Lekcja 13 – Dungeony i tereny
- Lekcja 14 – Zarządzanie dostępem
- Lekcja 15 – Umiejętności i animacje
- Lekcja 16 – Zmienne
- Lekcja 17 – Skrzynie i warunki
- Lekcja 18 – Karczmy, gospody, inny
- Lekcja 19 – Input gracza
- Lekcja 20 – Klasy postaci
- Lekcja 21 – Dodawanie bohaterów do drużyny
- Lekcja 22 – Importowanie zasobów
- Lekcja 23 – Poprawki, testy, dopieszczanie
Wielki poradnik do RPG Makera 95: