Slime Wars

Karcianki nie są częstym widokiem w światku RPG Makera. Na przestrzeni lat mieliśmy tylko parę tytułów, jak Manga Carta i Karty Arkany. Slime Wars to produkcja stworzona w dwa tygodnie na Konrad Championship I, skupiająca się na jednym z trzech tematów – „Podłe występki gangu szlam”.

Fabuła gry jest prosta – szlamy stają do walki z gangiem świń o kontrolę nad handlem Śluzenem. Po krótkim intrze natychmiast przechodzimy do pulpitów, w których spędzimy rozgrywkę. Cała gra ma autorskie grafiki, w których pełno piktogramów i liczb symbolizujących nasze surowce, ich przyrost co turę i użyte karty. Wstępnym progiem do zagrania w grę jest „wpatrzenie” się w cały interfejs i zrozumienie jej zasad, te okazują się jednak dość proste. Złom jest pieniędzmi, za które można używać kart. Siła gangu pozwala zajmować kolejne dzielnice, o ile mamy jej wystarczająco więcej niż przeciwnik. Respekt działa jak lojalność albo „zadowolenie” znane z innych strategii – jeśli mamy go za mało zaczniemy tracić siłę, a jeśli któraś ze stron zdobędzie go dwukrotnie więcej niż oponent, wygrywa. Pokonać świnie można również zdobywając wszystkie dzielnice, z których każda kolejna jest trudniejsza do zdobycia. Jest jeszcze zwycięstwo punktowe po ośmiu turach. Dlatego cała gra opiera się na utrzymywaniu delikatnego balansu zasobów, bowiem te przyrastają co turę. Można również spróbować taktyki pozwalającej szybciej zakończyć grę poprzez podbój lub respekt.

Kart jest około 40 i możemy pobierać je co turę z losowej puli. Służą one do zwiększania przyrostu zasobów lub aktywowania specjalnej zdolności, jak gwarantowane zdobycie dzielnicy w następnej turze. Prawie każda karta ma jednak specjalne warunki i wymagania, szczególnie karty Liderów, przez co nie mamy do czynienia tylko z nudnymi bonusami. Podobnie każda karta ma unikalną grafikę i cytat, dodający smaczku prześmiewczego gangsteryzmu. Przykładem może być dość skomplikowana karta „Szantaż”, która obniża koszt każdej kolejnej karty o 1 Złom, ale można ją użyć tylko, jeśli wcześniej zastosowaliśmy karty mające znaczniki Złomu, Siły Gangu i Respektu. W ciągu paru tur współdziałanie różnych kart pozwala przeprowadzać manewry dające znaczącą przewagę nad przeciwnikiem.

Sam wróg (Trzy Świnki, każda reprezentująca różny poziom trudności) jest pasywny i nie stosuje kart, mając stopniowy przyrost zasobów. Nie okazuje się to jednak wadą. Można za to przyczepić się do balansu gry. Na najwyższym poziomie trudności bonusy z kart słabo skalują się z dużymi przyrostami jakie ma Duża Świnia, niektóre karty są zbyt sytuacyjne, a losowość doboru kart sprawia, że czasem wygramy bardzo łatwo, a czasem nasza strategia upadnie, bo np. w ostatnich turach nie otrzymamy zbyt wielu kart dodających Siłę Gangu i nie podbijemy ostatniej dzielnicy. W grze uświadczymy również nieco bugów, które jednak nie wpływają mocno na rozgrywkę.

Mimo tych wszystkich problemów, Slime Wars pozostaje wciągającą grą, która często zaskakuje. Samo odkrycie wszystkich kart i opracowanie dobrych strategii wymaga paru podejść. Unikalna dla projektów w RM jest również jej spójna i pasująca do tematu estetyka. Mimo wymagającego wstępu, koniec końców Slime Wars jest dobrą grą, w którą można zagrać więcej niż kilkanaście razy i nie znudzić się.

Kryzz333

Autor gry: Adrap
Wersja RM: XP
Gatunek: Karcianka
Status: Pełna wersja
Rok wydania: 2019
Download: Mediafire

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.