Zeara – Tales of the Matrielle

RTP zawsze było piętnowane. Do 2008 roku ludzie zmęczyli się widokiem domyślnego stylu graficznego na zrzutach ekranu. Mimo to RTP przeżyło odrodzenie w GamingW. Na przykład Hero’s Realm połączyło RTP z postaciami o wymiarach 16×16 pikseli (rzecz charakterystyczna np. dla FFIV). Oznaczało to, że trzeba było zmienić rozmiar drzwi i innych elementów, aby świat miał sens. Użytkownik tomohawkjoe był znany z eksperymentowania z podobnym stylem, a jednocześnie korzystał z łatwości jego użytkowania.

Charsety i monstery Zeary są autorskie, a chipsety to mocno zmodyfikowane RTP tak, by pasowało do założonego stylu. Cała gra ma bardzo uroczą estetykę, przez co wygląda wyjątkowo. Rozgrywka z kolei jest naprawdę tym, co sprawia, że gra przypomina czasy 2008 roku. Nie ma doświadczenia, statystyki zależą od twojego ekwipunku, a sama walka prezentuje się specyficznie. Ma również mechanikę „Obrona leczy MP”, która, jak pamiętam, była w tamtym czasie bardzo popularna. Walki z bossami są wymagające i zmuszają nas do odpowiedniego zarządzania HP/MP oraz tym, jakie obrażenia zadawać. Podoba mi się sposób, w jaki stworzono animacje – przyciemnienie ekranu przed zaklęciem także robi dobrą robotę.

Jeśli chodzi o fabułę, ciekawie prezentuje się świat, w jakim przyjdzie nam się poruszać. Zostaliśmy wezwani do eksterminacji hordy potworów, ale przez odnaleziony kryształ zostaniemy odesłani do niższego świata. Całość nie jest jednak tak długa, by wyjawić wszystkie szczegóły założonej historii (na koniec autor przygotował mocny cliffhanger, którego nie zdradzę).

Czasami pojawiają się niefortunne błędy językowe, a niektóre elementy przedstawionego świata są trudne do zrozumienia. Mimo to uważam, że demo jest całkiem dobre. Projekt zostawił mnie z poczuciem, że tomohawkjoe nie został należycie doceniony. Nawiasem mówiąc, wciąż poszukuje innego tytułu tego autora, w którym występuje postać podobna do Zacka.

RPG Maker Historia

Autor gry: tomohawkjoe
Wersja RM: 2003
Gatunek: RPG
Status: Demo
Rok wydania: 2008
Download: Mediafire

Tekst pierwotnie ukazał się na blogu RPG Maker Historia. Tłumaczenie: Michał „Michu” Wysocki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.