Wykopalisko – Layouty do stron RM

Polskie strony o RM

Choć teraz może się to wydawać niewiarygodne, według moich ostrożnych szacunków polska scena przez prawie 20 lat swojego istnienia dorobiła się ponad 100 stron mniej lub bardziej związanych z RM. Nie były to tylko duże portale, takie jak TA czy Gildia, ale także masa stron autorskich lub miejsc, które skupiały jakieś odłamy naszej społeczności.

Przez dużą część mojego internetowego życia interesowałem się tworzeniem stron i, mimo braku porządnego zmysłu estetycznego, tworzeniem layoutów. Dzięki przekopaniu się przez stare archiwa udało mi się odnaleźć wiele z tych projektów – część nigdy nie była opublikowana. Co do niektórych z nich nie jestem pewien autorstwa, kilka na pewno nie jest moich. W takich sytuacjach zaznaczam to wyraźnie.

Tsukuru Archive

Moje (i nie tylko moje) ukochane dziecko – TA – kilka razy zmieniało szatę graficzną. Zaczynaliśmy (na wzór ówczesnej strony DE) jako strona bez klasycznego layoutu. Za szatę graficzną robił układ tabel. Poniżej pierwotny wygląd strony wraz ze screenem z czasu, gdy TA ruszyło.

Zanim otrzymaliśmy obecny lay od Smighty’ego kombinowaliśmy z innymi szatami graficznymi. Poniżej zachowane pomysły mojego autorstwa, które chyba nigdy, nawet na chwilę, nie pojawiły się na stronie. Ostatni lay został w końcu wykorzystany na stronie Tokei.

Bastion

Przez jakiś czas dość gorącym tematem na scenie była tworzona przeze mnie inicjatywa Bastionu. Z tego co pamiętam w założeniu miało to być elitarne (wiem…) forum, a później strona, której celem było podniesienie poziomu polskiej sceny RM. Temat niestety szybko upadł – nie wiem, czy przez utratę przeze mnie zapału, czy niesnaski w redakcji.

Gildia RM

Muszę uczciwie przyznać, że nie pamiętam, bym dołączył do redakcji reaktywowanej Gildii. Ba, nie pamiętam nawet faktu tej reaktywacji. Gdyby nie zapiski w kalendarzach i poniższe prace, nigdy bym w to nie uwierzył. Oprócz wyglądu strony zaprojektowałem też szatę graficzną dla tutoriala Kvacha, który zresztą ostatecznie znalazł się na TA (i tutorial, i Kvachu).

Dragon Ball

Wybuch aktywności na scenie RM nastąpił w tym samym mniej więcej czasie, co szczyt popularności Dragon Balla w Polsce. Z tego powodu wiele inicjatyw starało się uwzględniać fenomenalną mangę w zakresie swojej działalności. Dwa pierwsze layouty to projekty moich autorskich stron poświęconych RM i DB, a trzeci – specjalnemu działowi Twierdzy.

Strony projektów

Na pewnym etapie rozwoju sceny w dobrym tonie było posiadanie własnej strony dla swojego projektu. Z tego powodu stworzyłem takie miejsce dla Fantasy oraz nigdy nie wydanych Kronik Thaaru (ale poszukiwania grywalnego dema trwają). Dodatkowo zachował się projekt strony Prunge Team, czyli (z tego co kojarzę) zespołu, którego byłem częścią.

Płyty CD

Nie wiem, czy kiedyś uzewnętrzniłem ten pomysł, ale przygotowywałem co najmniej 2 płyty CD z materiałami do RM. Pomysł wziął się z czasów, gdy istniała strona Dragon Ball Games. Internet był w powijakach i ciężko ściągało się gry. Dlatego twórca DBG, Martin, postanowił sprzedawać za zwrot kosztów płytki z wszystkim, czego dusza potrzebowała do szczęścia. Próby przełożenia tego na świat RM się nie powiodły.

Katalogi

Najbardziej znany i jedyny funkcjonujący katalog (poprawcie mnie, jeśli się mylę) na scenie był spisem makerowców i w archiwach Internetu wisi gdzieś do dziś – projekt nie jest mój. Sam tworzyłem też katalog gier, ale nie pamiętam, by coś z tego wyszło.

Pozostałe projekty

Jeśli chodzi o pozostałe szaty graficzne, pierwszy dotyczy klienta IRC z czasów, gdy #rpgmaker jeszcze prężnie działało. Anwynn miało być bazą zasobów, Asgard – kolejnym ogólnotematycznym portalem RM, a RM Help – małą stroną poświęconą wyłącznie poradom technicznym.

Jeśli macie jakieś projekty stron związane z RM – dajcie znać! Chętnie uzupełnię powyższą bazę.

Michał „Michu” Wysocki

3 thoughts on “Wykopalisko – Layouty do stron RM

  1. > Najbardziej znany i jedyny funkcjonujący katalog (poprawcie mnie, jeśli się mylę) na scenie był spisem makerowców i w archiwach Internetu wisi gdzieś do dziś – projekt nie jest mój. Sam tworzyłem też katalog gier, ale nie pamiętam, by coś z tego wyszło.

    Patrzę na ten akapit przez dobre pięć minut i próbuję się domyśleć, czy to ironia, czy chodzi tylko o starsze projekty tego typu na scenie, czy nie chciałeś robić autoreklamy.

  2. Aż mi się przypomniało ile ja czasu poświęciłem na robienie makerowych stron htmlu. Swego czasu miałem chyba z siedem wersji autorskiej strony, gdzie wrzucałem swoje gry i cztery próby zrobienia własnego Gońca. Gdybym tylko cały ten czas poświęcił na robienie gier. :L

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.