W tekstach zamieszczonych w tej kategorii staramy się nie tylko opisywać konkretne zagadnienia techniczne, ale także skupiać się na elementach pokrewnych – wpływie przyjętych rozwiązań na resztę gry i możliwości ich twórczego rozwijania. Tutoriale zawierają dokładne opisy tego, co należy robić, oraz przykładowe projekty, w których je zastosowano.
Wielki poradnik do RPG Makera 2003:
- Lekcja 1 – Wstęp, instalacja, nowy projekt
- Lekcja 2 – Mapa
- Lekcja 3 – Bohater
- Lekcja 4 – Ruch między mapami
- Lekcja 5 – Podstawy eventów
- Lekcja 6 – Przełącznik
- Lekcja 7 – Drzwi
- Lekcja 8 – Intro, NPC, questy
- Lekcja 9 – Common eventy
- Lekcja 10 – Przedmioty i sklepy
- Lekcja 11 – Atrybuty i stany
- Lekcja 12 – Potwory
- Lekcja 13 – Dungeony i tereny
- Lekcja 14 – Zarządzanie dostępem
- Lekcja 15 – Umiejętności i animacje
- Lekcja 16 – Zmienne
- Lekcja 17 – Skrzynie i warunki
- Lekcja 18 – Karczmy, gospody, inny
- Lekcja 19 – Input gracza
- Lekcja 20 – Klasy postaci
- Lekcja 21 – Dodawanie bohaterów do drużyny
- Lekcja 22 – Importowanie zasobów
- Lekcja 23 – Poprawki, testy, dopieszczanie
Własne menu (CMS) na obrazkach:
- Własny CMS #1 – Wprowadzenie
- Własny CMS #2 – Projektowanie menu
- Własny CMS #3 – Wywołanie menu
- Własny CMS #4 – Nawigacja
- Własny CMS #5 – Wyświetlanie liczb
- Własny CMS #6 – Pokazujemy drużynę
- Własny CMS #7 – Status
- Własny CMS #8 – Przedmioty
- Własny CMS #9 – Umiejętności
Gamedev:
Maniacs Patch:
- Maniacs Patch nie gryzie #1 – Zmiany podstawowych funkcji
- Maniacs Patch nie gryzie #2 – Nowe Control Variables
- Maniacs Patch nie gryzie #3 – Nowe funkcje programu
Tutoriale dla początkujących:
Tutoriale dla zaawansowanych: