Trzy Małe Świnki

W połowie 2019 roku na polskiej scenie odbył się konkurs z rodzaju tych, których zawsze zazdrościłem anglojęzycznemu community – Konrad Championship. Jego uczestnicy mieli przygotować grę na jeden z zaproponowanych tematów. Zwycięzcą okazał się projekt Soula Trzy Małe Świnki, który opowiada historię detektywa prowadzącego sprawę dziwnego zaginięcia.

Ta wykonana w RPG Makerze 2003 przygodówka jest projektem krótkim, ale posiadającym aż cztery różne zakończenia (wciąż nie udało mi się ustalić, jak do wszystkich z nich dotrzeć). Nasz bohater przybywa do wioski na krańcu świata z misją zbadania, co stało się z trzema tytułowymi dziećmi. Będzie musiał połapać się w gąszczu nieprzychylnych mu mieszkańców, duszącej atmosfery grozy i strachów z przeszłości, niebezpiecznie realnych w dniu dzisiejszym.

Projekt Soula to przede wszystkim autorska grafika, która nie jest może szczytem pixel artu, ale znakomicie wpasowuje się w klimat produkcji. Postacie i tła są dopracowane na tyle, by je od siebie odróżniać – aż się prosi jednak o taki poziom szczegółów, jaki prezentują znalezione przez nas przedmioty. Zdecydowanie na korzyść produkcji przemawia także oprawa dźwiękowa, która wynosi na zupełnie nowy poziom i tak świetnie skonstruowaną atmosferę.

A właśnie atmosfera i dialogi są w tego typu grach najważniejsze. O ile nic nie mogę zarzucić tej pierwszej, rozmowy występujących w produkcji postaci posiadają szereg niedoróbek natury interpunkcyjnej, przeoczeniowej oraz ortograficznej – przynajmniej na początku, później błędów widziałem zdecydowanie mniej. Czasami pojawiają się problemy z blokowaniem, drażni też mała szybkość głównego bohatera i wolno ładujące się menu. Czasami siadało oskryptowanie (po zabraniu bukietu i użyciu go z poziomu menu odpalił mi się dialog z postacią, której jeszcze nie spotkałem). Większość opisanych wpadek wzięła się pewnie z ograniczonego czasu konkursowego, niemniej jednak autor spokojnie mógłby je w nowej wersji poprawić.

Trzy Małe Świnki to niewielka, ale dobrze przemyślana i dopracowana przygodówka. Pomijając nie tak znowu wiele błędów językowych, których zwłaszcza w tym gatunku należy unikać, projekt Soula jawi się jako porządna gra, obok której nie powinniśmy przejść obojętnie. No i aż się prosi o jakąś twórczą kontynuację!

Michał „Michu” Wysocki

Autor gry: Soul
Wersja RM: 2003
Gatunek: Przygodówka
Status: Pełna wersja
Rok wydania: 2019
Download: Mediafire

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.