Teleporterzy

Autor gry recenzowanej w tym tekście to osoba bardzo popularna w szeroko pojętym świecie internetowych celebrytów. Dem stanowił trzon 16 osobowej redakcji powstałego 5 września 2002 roku serwisu rpgmaker.pl. Swoją niesamowitą osobowością, pozytywnym nastawieniem do życia, ale także konsekwencją i pracą, cały czas budował swoją pozycję w świecie polskiej sceny RPG Makera oraz poza nią. Już 4 listopada 2002 roku awansował do Wielkiej Rady, natomiast pierwsza wzmianka o jego grze Teleporterzy pojawiła się na stronie 2 listopada w newsie zamieszczonym przez krulika. Intro gry było dostępne dla scenowiczów od 9 listopada. Sama pozycja zaś wylądowała w downloadzie 12 listopada 2002 roku.

Gra rozpoczyna się od krótkiej historyjki obrazkowej stworzonej w paintcie i już wtedy wskazuje na zainteresowanie DEM’a tą formą przekazu. Potem narrator wspomina czasy, gdy świat nie był jeszcze pod władaniem ludzkiego gatunku. Podkreśla, że stara rasa wyginęła, przeżyła tylko jednostka… sam Król. Stał się Władcą Piekieł i Panem Czasu. Czerpie on energie ze śmierci człowieka, dlatego stworzył Teleporty w różnych czasach świata, które stanowią bramy do samych piekieł. Władca kusi ludzi, aby przekraczali bramy Teleportów i tym samym zdobywa energię, która jest mu niezbędna do zdobycia władzy nad całym światem i czasem…

Głównymi bohaterami są tytułowi Teleporterzy – Malvin, Thunderbot i Canter. Każdy z nich posiada określone umiejętności i jest przedstawicielem innej rasy. Malvin to człowiek, Thunderbot to robot, a Canter… kurczak. Zabawne, że właśnie taka ekipa zostaje wybrana do uratowania losów Ziemi.

Rozgrywka w dużej mierze opiera się na mini gierkach. W demie mamy tylko przedsmak tego, co nas czeka. I właśnie to jest największą wadą Teleporterów. Całość zajmie nam zaledwie kilka minut, a map jest… tylko siedem.

Mapping w produkcji jest bardzo ubogi, ale pasuje do absurdalnego klimatu całej rozgrywki. Na uznanie zasługuje zastosowany przez autora system szukania różnych fantów. Niemal każdy element na mapie można przeszukać. Walki to podstawowy system jaki oferuje nam RPG Maker 2000. Tak samo menu. Ciekawym urozmaiceniem są autorskie przedmioty stworzone przez autora i elementy ekwipunku.

Teleporterzy w swoim założeniu mieli stanowić prostą, odprężającą, naszpikowaną pokaźną dawką humory rozrywkę. Niesamowite jest jaką sympatią darzy się głównych bohaterów i w jaki ciekawy sposób zostali skonstruowani. To właśnie dzięki tym śmiałkom tytuł zasługuje na pochwałę. Zauważył to również sam autor, który postanowił wydać kolejną pozycję opartą na stworzonym przez siebie uniwersum. O niej też na pewno napiszę w jednej z kolejnych moich retrorecenzji.

Stanior

Autor gry: Dem
Wersja RM: 2000
Gatunek: Przygodówka
Status: Demo
Rok wydania: 2002
Download: Tsukuru Archive

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.