Licznik czasu gry

Większość klasycznych gier jRPG posiada licznik czasu gry. Niestety, w opcję taką nie został wyposażony RPG Maker 2003. Dlatego dziś przygotujemy prosty skrypt liczący nasz postęp w grze.

Kod

Sam kod jest bardzo prosty. Umieszczamy go w common evencie ustawionym na Parallel Process.

Potrzebujemy trzech zmiennych odpowiadających za sekundy, minuty i godziny. Najpierw ustawiamy Wait na jedną sekundę, a następnie zwiększamy zmienną odpowiadającą za sekundy o 1. W ten sposób będzie upływał nam czas. Teraz musimy tylko sprawdzić, kiedy wybije minuta i godzina.

Dlatego najpierw tworzymy warunek sprawdzający, czy zmienna z sekundami jest równa 60. W jego środku zerujemy sekundy i zwiększamy zmienną z minutami o 1. Następnie to samo robimy z minutami i godzinami.

To w zasadzie tyle!

Problemy ze skryptem

Jak już wspomniałem, to bardzo prosty skrypt, który ma jednak sporo wad. Po pierwsze, nie liczy czasu spędzonego w menu oraz podczas walk (tam nie działają common eventy). Po drugie, może zostać zaburzony przez działanie innych eventów.

Dlatego nie polecam tego skryptu do liczenia ogólnego czasu gry, ale raczej do sprawdzania upływu czasu podczas wędrówki bohatera na mapach. Można go połączyć z systemem dnia i nocy lub innymi pomysłami, o których napiszę niebawem.

Michał „Michu” Wysocki

– Download przykładowego projektu –

One thought on “Licznik czasu gry

  1. O ile nie mam niestety pomysłu na rozwiązanie problemu z menu tradycyjnym, tak pomysł liczenia czasu w walkach można podratować dzięki Maniac Patch – potrzeba wtedy nie jednego, a dwa common eventy z innym ustawienie sposobu wywoływania.
    Jeden należy wtedy ustawić jako „Parallel”, a drugi „Parallel (battle)” – czyli działa w tle tylko podczas walk.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.