Gothic II – Noc Kruka

Gothic II Noc Kruka to jedna z odsłon przygód Bezimiennego bohatera. Serii niemieckich RPG-ów nie trzeba chyba nikomu przedstawiać – nawet jeśli ktoś w nią nie grał, z pewnością o niej słyszał. Potężna rzesza fanów, zarówno w Niemczech, Polsce, jak i Rosji oraz ogromna ilość modyfikacji urozmaicających rozgrywkę są znakami rozpoznawczymi Gothica. Nic dziwnego, że Sharkingv2 pokusił się, o przeniesienie tego tytułu do RPG Makera.

Niestety, gierka jest tylko demem i tak naprawdę kończy się właściwie tam, gdzie się zaczyna – na obrzeżach Wieży Nekromanty Xardasa. Nie oznacza to jednak, że projekt nie wzbudza w graczu pewnej nutki nostalgii…

Na starcie wita nas wspomniany Xardas, który przybliża nam przeszłe wydarzenia w grze. Właściwie zostajemy poczęstowani całym dialogiem przepisanym z pierwotnej wersji – niestety, w tekst wkradły się błędy. No i w sumie fabularnie to tyle, bo tak naprawdę po rozmowie z naszym mentorem wątek fabularny się urywa. Nie zmienia to faktu, że w samym projekcie odczuwamy zalążki klimatu oryginalnej gry, tj. możemy zasłyszeć znaną ścieżkę dźwiękową na mapach, napotkać znanych nam przeciwników, zdobyć przedmioty oraz porozmawiać z kompanami.

Mapping wypada dość słabo, to chyba jeden z trzech głównych minusów tego dema. Mapki potrafią urywać się na panoramie chmur lub kończyć się kwadratami – zupełnie tak, jakby ktoś je odgryzł. Do tego dochodzą problemy z kolizjami w grze, jak możliwość wejścia na stół, czy niewłaściwego podniesienia przedmiotu. Kolejnym minusem są próby odwzorowania grafik z oryginalnej gry – wyglądają słabo, odstają od pozostałej oprawy, do tego nie zachowują realizmu – małe roślinki są większe od przeciwników, którzy w pierwowzorze przewyższają je wzrostem np. goblin.

Ostatnią wadą jest wylanie na gracza (który poczuł nawet odrobinkę nostalgii) kubła zimnej wody w postaci niezbalansowanych mechanik gry – serio, przeciwników powalamy na hita, walka ledwo się zacznie, a już się kończy. I chociaż z jednej strony można powiedzieć – to nawet dobrze, bo w wielu projektach walki są sztuczne i nudne gdy klikamy przysłowiowy enter, tak tutaj można śmiało rzec, że walk nie ma w ogóle.

Chciałbym pochwalić za coś tę grę, ale tak naprawdę poza próbą przeniesienia oryginału na RPG Makera, nie mam za co. Demko urywa się nagle, mechanika krzyczy o uwagę, a mapping wypada równie słabo, co wspomniane wcześniej elementy.

Rahim

Autor gry: Sharkingv2
Wersja RM: VX Ace
Gatunek: RPG
Status: Demo
Rok wydania: 2017
Download: Mediafire

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.