Goku Jr’s Adventure

Wiele osób przewijało się przez polską scenę RPG Makera. Niektórzy z nich zostawali tutaj na dłużej, inni znikali tak szybko, jak się pojawiali. Każdy z nich miał swoją ulubioną wersję naszego ukochanego programu do tworzenia gier RPG, nie każdy jednak wiedział, że posiada on wydanie starsze niż RPG Maker 2000. Dziś zaprezentuję grę stworzoną na RM95, która do tego ma już całe 13 lat!

Projekt posiada coś, dzięki czemu przyciągnął mnie od początku do samego końca, a mianowicie jest to klimat starych gier RPG. Wielu z was zapewne grało w pierwsze „fajnale”, w których to za wiele się nie działo, a mimo to urzekały nas i przyciągały. Tak też jest z historią Goku Juniora.

Sama rozgrywka bardzo przypadła mi do gustu. 1stDragon zaserwował nam połączenie dragonballowego świata z rozwiązaniami dobrze znanymi chociażby z serii Final Fantasy czy Dragon Quest (aka Warrior). Znajdziemy tutaj swoisty system ekwipunku, przedmiotów i umiejętności, ale również ukryte skrzynie, przedmioty (np. w dzbanach), lokacje oraz inne „subquesty”, dzięki którym zyskamy lepsze przedmioty i nowych kompanów. Jeżeli chodzi o walkę, jest ona podstawowym (i bardzo dobrym) systemem opartym na tym z wyżej wymienionego już Dragon Questa. Całość od początku gry przysparza graczowi sporej frajdy, gdyż potyczki są wystarczająco trudne, aby trzeba było przy nich myśleć. Niestety, im wyższy poziom, tym bardziej włączał mi się tzw „syndrom entera”. Byłem tak silny, że nawet grupę bossów udało mi się w ten sposób pokonać. Ponadto długie podróże często potrafią irytować przez wiele „enterowych”, losowych walk.

Jak do oprawy dźwiękowej nie mogę się przyczepić, to do graficznej niestety jak najbardziej. Prawdą jest, że większość grafik to przerobione RTP RM95 i nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie mapping przypominający wiele lokacji z naszych polskich gniotków. Grafika sama w sobie nie jest zła (prawdę mówiąc pikselowe grafiki podobają mi się o wiele bardziej niż te z XP – Vx Ace), co najwyżej źle wykorzystana. Jeśli natomiast chodzi o muzykę, wiele z utworów odtwarzających się podczas naszej podróży to MIDI, które usłyszeć można było w anime, pasują one idealnie do stylu oraz świata rozgrywki.

Goku Jr’s Adventure to drugi projekt z tej wersji RM, w jaki grałem, a pierwszy, który ukończyłem. Mimo dość ubogiego systemu i map, gra posiada klimat, którego ze świecą szukać w nowych, aktualnie powstających projektach. Podsumowując – graficznie nie jest źle, ale mapki mogłyby być lepsze, dźwięk natomiast sprawi, że wczujecie się bardziej w klimat, a co najważniejsze nie musicie się bać o swoje uszy.

Crashykk

Autor gry: 1stDragon
Wersja RM: 95
Gatunek: RPG
Status: Pełna wersja
Rok wydania: 2007
Download: RMN

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.