Częstotliwość grup potworów

W ostatnim tutorialu opisałem, jak pozbyć się losowych potyczek i sprawić, że walki będą wywoływane po kontakcie gracza z przeciwnikiem na mapie. Dziś zajmiemy się innym problemem – jak modyfikować częstotliwość występowania konkretnych grup potworów w standardowym rozwiązaniu RM?

Jak działa wywoływanie grup potworów

Walkę na mapie można wywołać na kilka sposobów. Dwa podstawowe to ustawienie konkretnego obszaru, na którym będą występować potwory (robi się to za pomocą opcji New Area dostępnej na drzewku map) oraz ustawienie grup potworów dla całej mapy, co można zrobić w jej właściwościach.

W zaprezentowanym przykładzie na mapie ustawiono cztery możliwe grupy potworów do napotkania. Oznacza to, że szansa wylosowania każdej z nich wynosi równe 25%. Co jednak w przypadku, gdy chcemy sprawić, by jedna grupa pojawiała się rzadziej niż inne?

Modyfikacja szans na spotkanie konkretnej grupy

Na pierwszy rzut oka nieoczywiste, wyjście z tej sytuacji jest bardzo proste. W polu Encounters można dodawać wiele wpisów z tymi samymi grupami. Program uznaje je za zupełnie odrębne od siebie elementy. Spójrzmy na zmodyfikowany przykład:

W powyższym ustawieniu mamy trzy grupy Grassland 1, trzy Grassland 2 i trzy Grassland 3 oraz jedną Temple 1. Oznacza to, ze szansa na spotkanie którejś ekipy z równin wynosi 30% (3/10), a brygady ze świątyni – 10% (1/10).

Michał „Michu” Wysocki

– Download przykładowego projektu –

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.